TrainingNews
EDITORIAAL
Life Long Working...

In deze snel roterende wereld kan niemand nog ter plaatse blijven trappelen. Wij merken hoe snel sommige omgevingsfactoren ons verplichten voortdurend vooruit te blikken zodat onze organisatie de diensten en producten kan bieden die onze klanten verwachten. Dit is onze continue drijfveer waarbij wij ons door onze kernwaarden laten inspireren. Teamspirit, Transparantie, Performantie, Integriteit en nog meer Klantgerichtheid vormen de leidraad van ons "denken en werken" binnen Management Information. Daar willen we samen met jullie allen blijvend aan timmeren...

Dominique Delferrière, CEO Management Information
Dominique Delferrière, CEO Management Information
TrainingFacts
TrainingPoll
Resultaten Enquête TrainingNews
Hartelijk dank aan de 222 deelnemers aan onze TrainingNews enquête die in maart liep. Wij hebben dankzij jullie deelname een zeer goede aanduiding gekregen hoe jullie onze newsletter waarderen. Jullie zullen hierna een synthese vinden van deze resultaten alsook een beperkte selectie van doorgestuurde uitspraken. Daarnaast hebben wij ook zeer interessante suggesties ontvangen zodat deze newsletter nog verder kan evolueren naar een meer representatief en internationaal "contact" met onze sector.
De winnaar van de FNAC-bon met een waarde van 125€ is Michel AMIEL te 1000 Brussel.
Hoe mensen verleiden...
Hoe mensen verleiden om hun talent in te zetten of hoe een werkomgeving creëren waarin "leren" en "werken" hand in hand gaan?
Basisgedachte hiervoor is dat je dit alleen kunt doen als mensen gemotiveerd werken aan resultaten die voor henzelf betekenisvol zijn. Alleen dan kun je innovatief zijn...
(Bron: Talent in Actie, Opleiding en Ontwikkeling, nov/dec 2010)
Ontwikkel motivatiematrix voor een hogere retentie!
Ontwikkel motivatiematrix voor een hogere retentie!
In een loopbaangesprek met een medewerker kan de motivatievraag individueel gespecifieerd worden. Het motivatieaanbod omvat alle middelen die de onderneming in huis heeft om tegemoet te komen aan de vraag. Op basis van de informatie uit de gesprekken kan een individuele motivatiematrix opgemaakt worden. Deze matrix geeft enerzijds een beeld van alle interessante elementen die de onderneming haar medewerkers te bieden heeft. Anderzijds krijgt de organisatie hierdoor een zicht op hiaten in haar motivatieaanbod.
(Bron: "Retentie versus War for Talent", Sandra Steegmans, Keure, 2011)
TrainingEvents
Advertentie - Amelior
TrainingBooks
Chasing Stars
The Myth of Talent and the Portability of Performance
Boris Groysberg
Princeton University Press - 2010
It is taken for granted in the knowledge economy that companies must employ the most talented performers to compete and succeed. Many firms try to buy stars by luring them away from competitors. But Boris Groysberg shows what an uncertain and disastrous practice this can be...
 
Leren adviseren
Het belang van echt vakmanschap
Léon de Caluwé, Elsbeth Reitsma
Mediawerf - 1e druk, 2010
Leren adviseren is geschreven voor ervaren organisatieadviseurs die deze ervaring willen verdiepen en zichzelf verder willen professionaliseren. Het is ook geschreven voor afnemers van organisatieadvies. Want voor wie regelmatig adviseurs over de vloer heeft, is het verstandig om te weten hoe het beste met externe organisatieadviseurs wordt omgegaan en hoe u als opdrachtgever een professionele consultant in huis haalt.
 
Haal alles uit een training
Doelgericht opleiden en ontwikkelen in organisaties
Edward de Boer
Prentince Hall/ Pearson Education - 2010
Hoe vergroot u het effect van een training? Hoe sluit u met uw training aan bij wat werkelijk speelt in een organisatie? Hoe gaat u om met de dynamiek tussen ’bovenstroom’ en ’onderstroom’ in de organisatie waarin u werkzaam bent? En hoe geeft u leerprocessen op een interactieve, innovatieve wijze vorm?
TrainingQuality
De volgende opleidings- en consultingorganisaties behaalden sinds de vorige TrainingNews (opnieuw) een Qfor-label. Hun rapporten vindt u, zodra de procedure is afgerond, in de Formbase databank.
4D Select (2 Qfor) | Acco Accountants (Qfor) | Actemium Belgium (2 Qfor) | AD 2000 bvba Immo Seminars (4 Qfor) | Amelior (3 Qfor)
Antoon Bulcke - Integrale VerkoopZorg (3 Qfor) | Autorijschool Van De Vyver (2 Qfor) | BAB Kortrijk (Qfor)
Bofisc HR Services (2 Qfor) | Boma (2 Qfor) | Business Training (4 Qfor) | C3A (2 Qfor) | CADCenter België (Qfor) | Casperius (2 Qfor)
CAFCA Software voor bouw en installatiebedrijven (2 Qfor) | Cegis (4 Qfor) Center for SelfManagement (2 Qfor)
Clear Consulting (Qfor) | Competences Plus Actions Belgium (2 Qfor) | CRiON (3 Qfor) | Ctac Powerhouse (Qfor)
De Corte Patrick (3 Qfor) | Deonta Executive (Qfor) | DM-Services (Qfor) | Dr. Vodderschool België/Nederland (2 Qfor)
Economische Raad Oost-Vlaanderen - EROV (4 Qfor) | EOS Software (2 Qfor) | Eurospeak (2 Qfor) | FORMATPME (2 Qfor)
GEVAK Consulting bvba (2 Qfor) | GiVi Group (4 Qfor) | Globis (2 Qfor) | Het BTW Huis - La Maison TVA - The VAT House (2 Qfor)
Hexacom (Qfor) | Horios (Qfor) | I.V.C. - Instituut voor communicatie (2 Qfor) | i4m (Qfor) | ICHEC PME (3 Qfor) | Imp’act (2 Qfor)
Info Topics (2 Qfor) | Lapière & Libert (2 Qfor) | Le Centre PME-Formation de Charleroi (Qfor) | Netlash-bSeen (2 Qfor)
Portilog (2 Qfor) | ProMove (2 Qfor) | Protime (Qfor) | Qualibel (2 Qfor) | Quality & Food Consulting (2 Qfor) | Quality Coaching (2 Qfor)
Right Management (6 Qfor) | Rudy Vuylsteke (2 Qfor) | SafeDriving (2 Qfor) | SD Worx Learning (6 Qfor) | Sergoyne Diagnostics (Qfor) Silliker Consulting (3 Qfor) | Skan Performance Management (3 Qfor) | Synaps (2 Qfor) | Thomas International Belux (2 Qfor)
Top Safety Education (2 Qfor) | Trainingshuis in Co cvba (3 Qfor) | U Consult (2 Qfor) | USE IT GROUP (2 Qfor) | VAB Rijschool (2 Qfor)
VIB Opleiding en Informatie (2 Qfor) | VION (3 Qfor) | Voice Dialogue Instituut (Qfor)
Voor meer informatie, ga naar www.maninfo.be.